Proactief werken

"Ik wil dat mijn medewerkers pro-actief gaan handelen, hoe krijg ik ze hiertoe?"

Pro-actief, wat is dit eigenlijk? Wat is het verschil met reactief? En waar ligt de balans? Deze vraag werd gesteld door een Retail keten. Zij wilden graag dat hun medewerkers meer pro-actief gingen handelen. De medewerkers daarentegen vonden het al snel " de klant iets aansmeren, waar hij niet op zit te wachten".

Aan ons de vraag de medewerkers mee te nemen in het gedachtengoed Pro-activiteit. We hebben ze laten inzien dat de overtuiging " we moeten de klant iets aansmeren" kan worden omgebogen in " we gaan meer service verlenen aan de klant". Dit klonk een stuk prettiger. Vervolgens hebben wij de medewerkers getraind op commerciƫle gespreksvoering en hebben we middels een praktisch verkoopmodel de medewerker een middel in handen gegeven om sneller, effectiever en met plezier pro-actief te zijn.

Contact?

Voor meer informatie, voor het maken van een afspraak of voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte kunt u contact met ons opnemen.

Een 7 is niet goed genoeg!

27-6-2012 Scoort u een 7 op klanttevredenheid en vindt u dat netjes? Jammer, want het betekent alleen maar dat u onverschillige... >>

Vertrouwen is een noodzakelijke vorm van efficiency