Kwaliteitsanalyse

"Ik wil graag een kwaliteitsanalyse van mijn afdeling"

Een groothandel vroeg ons een analyse van de afdeling te maken. "Wat wil je hier dan mee?"  was onze vraag. De analyse moest inzicht geven in hun proces, klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid.

Wij hebben hier een Quick Scan uitgevoerd. We hebben een analyse gemaakt waarbij we gesprekken hebben gevoerd met de medewerkers, klanten, aanverwante afdelingen, we hebben meegelopen in het " proces" van de afdeling zelf.

Naar aanleiding hiervan hebben wij de medewerkers getraind op bedrijfscultuur, gespreksvaardigheden en hebben een opleidingsprogramma samengesteld voor de technische kennis. Vervolgens zijn alle medewerkers gecoacht aan de telefoon. Ook hebben wij de leidinggevenden gecoacht. Hierdoor werden zij in staat gesteld om hun mensen effectief aan te sturen op de werkvloer. We hebben het traject afgesloten met een tweede meting.

Zowel op het gebied van klanttevredenheid, medewerkertevredenheid als wel op het gebied van proces hebben we een aanzienlijke verbetering gezien.

Contact?

Voor meer informatie, voor het maken van een afspraak of voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte kunt u contact met ons opnemen.

Een 7 is niet goed genoeg!

27-6-2012 Scoort u een 7 op klanttevredenheid en vindt u dat netjes? Jammer, want het betekent alleen maar dat u onverschillige... >>

Vertrouwen is een noodzakelijke vorm van efficiency